ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXIX

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

3

Дата реєстрації:

01.11.2022

Проголосовано:

02.11.2022 10:20:48

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    18
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 3



Проєкт



                                                                                                                       Проєкт        

                                                            

здолбунівська міська рада

РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ рівненської  області

восьме скликання

 

                                                       Р І Ш Е Н Н Я

 

______________________  2022 року                                                     № ________

 

Про впровадження системи енергетичного менеджменту у Здолбунівській міській раді

 

Керуючись пунктом 58 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про енергозбереження», Законом України «Про енергетичну ефективність», постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 №1460 «Про впровадження систем енергетичного менеджменту», з метою впровадження системи енергетичного менеджменту в Здолбунівській міській територіальній громаді, зменшення видатків з місцевого бюджету на оплату енергоносіїв та залучення фінансування від позабюджетних джерел, Здолбунівська міська рада   

 

ВИРІШИЛА:

 

           1. Впровадити систему енергетичного менеджменту у Здолбунівській міській раді.

           2. Затвердити Положення про систему енергетичного менеджменту у Здолбунівській міській раді, що додається.

           3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на комісію з питань бюджету, фінансів, податків, соціально-економічного розвитку та реалізації державної  регуляторної політики (голова Бабак Л.В.).                                                                                                             

 

 

Міський голова                                                                   Владислав СУХЛЯК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          ЗАТВЕРДЖЕНО

          Рішення Здолбунівської          

          міської ради

          _________________

 

Положення

про систему енергетичного менеджменту

у Здолбунівській міській раді

 

1.Загальні положення

 

          1.1. Положення про систему енергетичного менеджменту у Здолбунівській міській раді (далі - Положення) розроблено з метою організації запровадження системи енергетичного менеджменту та системи моніторингу (як складової системи енергоменеджменту) на різних етапах енергоспоживання бюджетними установами та іншими об’єктами комунальної власності Здолбунівської міської ради, подальшого проведення аналізу і оцінки ефективності використання енергетичних ресурсів, підготовки та впровадження заходів з підвищення ефективності енергоспоживання, а також залучення фінансування, запровадження системи стимулювання ощадного енергоспоживання.

1.2. Дане Положення розроблено відповідно до Законів України «Про енергозбереження», «Про енергетичну ефективність», постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 №1460 «Про впровадження систем енергетичного менеджменту», діючих стандартів з енергозбереження в Україні та встановлює вимоги до керівників та фахівців бюджетних установ та підприємств комунальної власності щодо підтримання та покращення процедур енергетичного моніторингу, що дозволяють впровадити системний підхід для забезпечення постійного підвищення енергетичних параметрів, ефективності використання енергетичних ресурсів та енергозбереження на усіх об’єктах комунальної власності.

1.3. Дія цього Положення розповсюджується на бюджетні установи, заклади, комунальні підприємства Здолбунівської міської ради та структурні підрозділи апарату та виконавчих органів Здолбунівської міської ради, на балансі та у підпорядкуванні яких знаходяться об’єкти енергозбереження.

1.4. Система енергетичного менеджменту запроваджуються з метою забезпечення:

1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;

2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат;

3) підвищення рівня енергетичної ефективності у будівлях та зменшення викидів CO2;

4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;

5) своєчасної сертифікації енергетичної ефективності будівель;

6) забезпечення показової ролі центральних органів виконавчої влади у підвищенні енергетичної ефективності будівель .

          1.5. Метою затвердження Положення є впровадження постійно діючої системи динамічного моніторингу і отримання інформації щодо фактичного енергоспоживання та оптимальної температури повітря у приміщеннях підпорядкованих установ у режимі щоденного моніторингу за показниками лічильників обліку енергетичних ресурсів та температурних приладів (далі - система енергомоніторингу).

          1.6. Безперервне циклічне функціонування системи енергетичного менеджменту включає оперативний моніторинг та аналіз показників енергоефективності, а також моніторинг реалізації енергоефективних проектів.

          1.7. Щоденний моніторинг за використанням енергоресурсів та оптимальної температури повітря у приміщеннях підпорядкованих установ - це система збирання, накопичення та збереження показників приладів, що визначають обсяги спожитих енергоресурсів.

          1.8. Ефективно налагоджений моніторинг дає змогу швидко і якісно виконати аналіз споживання енергоресурсів та прийняти рішення щодо заходів, які допоможуть підвищити ефективність використання енергоресурсів в підпорядкованих установах та підвищити комфортність перебування в них.

          1.9. Енергоефективні заходи - це заходи, спрямовані на підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів об’єктами бюджетної сфери, спрямовані на скорочення видатків на енергоспоживання.

          1.10. Основні перешкоди для впровадження енергоефективних заходів:

          1) відсутність ефективного енергомоніторингу необхідного для здійснення повноцінного збору інформації щодо стану споживання енергоресурсів в підпорядкованих установах;

          2) відсутність аналізу щодо стану споживання енергоресурсів в підпорядкованих установах.

         1.11. Завдання щоденного контролю:

         1) забезпечення оперативного доступу до інформації про стан споживання енергоресурсів та оптимальної температури повітря в підпорядкованих установах;

         2) проведення аналізу стану споживання енергоресурсів та оптимальної температури повітря в підпорядкованих установах;

         3) виявлення фактів нераціонального використання енергоресурсів та потенціалу щодо їх економії;

         4) виявлення та оперативне реагування на втрати енергоресурсів (аварії, пошкодження, несанкціоноване використання тощо);

         5) сприяння додатковому залученню інвестиційних ресурсів для впровадження енергоощадних заходів в підпорядкованих установах;

         6) створення умов для впровадження автоматизованого збору, обробки, аналізу та зберігання даних щодо споживання енергоресурсів підпорядкованими установами.

        1.12. Керівники та фахівці бюджетних установ, закладів, комунальних підприємств, що є відповідальними з питань енергозбереження, у своїй діяльності керуються чинним законодавством України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.

 

         2. Особи, відповідальні за впровадження енергетичного менеджменту

         2.1. Розпорядженням Здолбунівського міського голови визначається посадова особа (енергоменеджер громади), що організовує впровадження та функціонування системи енергомоніторингу і контроль за ефективним використання енергоресурсів.

         2.2. В кожній підпорядкованій установі визначається особа (енергоменеджер установи), яка відповідальна за збір та облік інформації з приладів обліку споживання енергоресурсів та температурних показників (далі – відповідальна особа).

         

3.    Обов’язки енергоменеджера громади

         3.1. Збирає, узагальнює та аналізує надану інформацію про споживання енергоресурсів, а також інформацію щодо виконаних та запланованих ремонтів, пов'язаних зі зниженням споживання енергоресурсів в підпорядкованих установах.

        2. Здійснює загальний аналіз  рівня енергоспоживання в підпорядкованих установах, обґрунтування перевитрат або економії рівня енергоспоживання.

        3. Готує рекомендації щодо  підвищення ефективності використання енергоресурсів в підпорядкованих закладах, установах.

        4. Готує пропозиції щодо включення заходів з підвищення ефективності енергоспоживання до місцевих цільових програм на відповідний рік.

       5. Взаємодіє із установами, закладами, організаціями та підприємствами у визначеному законодавством порядку, з питань підвищення ефективності енергоспоживання.

      

4. Основні завдання енергоменеджера установи

 

       4.1. Відповідає за ведення системи енергомоніторингу та збір інформації про стан споживання ресурсів бюджетної установи.

       4.2. Готує рекомендації керівнику бюджетної установи щодо проведення енергоефективних заходів в підпорядкованих установах.

       4.3. Щоденно, крім вихідних та святкових днів, здійснює збір інформації з приладів обліку споживання енергоресурсів та температурних показників до 10 години та вносить зібрані дані до журналу вимірювань та системи енергомоніторингу, а також аналізує отримані дані на предмет відхилення.

        4.4. Якщо виявлено значне відхилення споживання енергоресурсу (більше ніж на 10%) - негайно інформує безпосереднього керівника, якщо перевищення виникло внаслідок надзвичайної ситуації техногенного характеру (аварії, катастрофи тощо) - вживає відповідні заходи для стабілізації ситуації. У випадку, якщо була допущена помилка при знятті показників - зняття показників повторюється. У разі виявлення несправності приладу обліку - інформують безпосереднього керівника.

        4.5. Слідкує за своєчасним здійсненням обслуговування інженерних систем відповідними фахівцями, своєчасним проходженням приладами обліку метрологічної повірки, а також інших заходів, пов'язаних з підвищенням ефективності енергоспоживання.

 

5. Організація виконання Положення

         5.1. Всі прилади обліку, за допомогою яких здійснюється контроль споживання енергоресурсів, повинні бути сертифіковані на території України.

         5.2. Перелік енергоресурсів та температурних показників для щоденного контролю:

         1) температура повітря в обраних внутрішніх приміщеннях, °С;

         2) вода холодна, м3

         3) електрична енергія, кВт;

         4) природній газ, м3;

         5.3. Для виконання щоденного контролю, відповідальна особа використовує наступні типи обладнання:

         1) термометр зовнішній;

         2) термометр внутрішній:

         3) лічильник холодної води;

         4) лічильник електричної енергії;

         5) газовий лічильник.

 

 

 










Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради

 

 
                               

                                 Юрій СОСЮК