ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Неприйнято

Сесія:

XXIX

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

26

Дата реєстрації:

01.11.2022

Проголосовано:

02.11.2022 10:51:54

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    8
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    8
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 26



ЗДОЛБУНІВСЬКА МІСЬКА РАДА



РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



восьме скликання



Р І Ш Е Н Н Я



від 02 листопада 2022 року №



Про звернення депутатів Здолбунівської міської ради Рівненської області



Відповідно до статті 26Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення визначення пріоритетів бюджетного фінансування, спрямованих на забезпечення обороноздатності держави та соціального захисту громадянпри розгляді проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 р.», Здолбунівська міська рада



ВИРІШИЛА:




  1. Направити звернення депутатів Здолбунівської міської ради (додаток №1) до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.

  2. Здолбунівській міській раді забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.



3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань бюджету, фінансів, податків, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики (Бабак Л.В.).



Міський голова Владислав СУХЛЯК



ДОДАТОК



до рішення Здолбунівської міської ради



від 02 листопада 2022 року №



Президент України



Зеленський Володимир Олександрович



Верховна Рада України



Кабінет Міністрів України



ЗВЕРНЕННЯ



депутатів Здолбунівської міської ради Рівненської області





7 жовтня 2022 р. Верховна Рада України прийняла в І читанні законопроект «Про Державний бюджет на 2023 р.».



Для його належного доопрацювання до ІІ читання закликаємо врахувати суттєві проблемні питання документа, які можуть негативно вплинути як на життя місцевих громад, так і на обороноздатність та економіку України загалом.



По-перше, закликаємо переглянути запропоновану у І читанні структуру видатків.



Основний акцент у видатках держбюджету на наступний рік має бути зроблений на посиленні захисту і оборони України від російських окупантів. Тому не зрозуміле лобіювання фактично продовження т. зв. «Великого будівництва», коли пропонується витратити 23,2 млрд. грн. на будівництво доріг і ще 18,5 млрд. піде на погашення боргів за будівництво доріг в попередні роки.



І це при тому, що авторитетні журналістські розслідування вказують на те, що завищення цін і штучне обмеження конкуренції при будівництві чи ремонті доріг призводить до того, що держава змушена переплачувати і втрачати близько 20% від вартості наданих робіт.



Аналогічно ми вважаємо вкрай обурливими спроби уряду і окремих депутатів витратити з державного бюджету на телемарафони і російськомовні телеканали близько 2 млрд. грн. (близько 600 млн. – в рамках проекту держбюджету і ще близько 1 млрд. 400 млн. було запропоновано через поправки окремих депутатів від влади – на щастя, не підтриманих під час розгляду).



Викликають нерозуміння також деякі інші витрати, як-то літерні перельоти для чиновників в умовах заборони авіасполучень, різні інфраструктурні проекти в зоні бойових дій тощо – загальним обсягом близько 4 мільярдів гривень.



Відтак вимагаємо скоротити названі необґрунтовані видатки, натомість збільшити видатки:



- на оборону, забезпечення військовослужбовців, виробництво українських озброєнь і боєприпасів,



- на фінансування відновлювальних робіт із ремонту зруйнованих будівель (перш за все житлових будинків – за даної ситуації це важливіше, ніж дороги),



- на забезпечення безперебійної роботи систем опалення, постачання електроенергії, газу і води для громадян України,



- на будівництва житла родинам військовослужбовців, які зараз беруть безпосередню участь у захисті України,



- на розширення можливостей українського експорту в країни Європейського Союзу, зокрема розширення пунктів пропуску через державний кордон на західному напрямку.



По-друге, ми не погоджуємося із «заморожуванням» мінімальної зарплати, прожиткового мінімуму і відповідних соціальних виплат. В умовах прискорення інфляції це призведе до суттєвого падіння рівня життя значної частини громадян України.



Ми також абсолютно не погоджуємося із відвертим нехтуванням щодо таких важливих пріоритетів у витратах держави як освіта (скорочення фінансування на 30,6 млрд. грн.), медицина (скорочення на 20,3 млрд.грн.) і культура (падіння фінансування на 40% порівняно з довоєнним 2021 р.).



Також в умовах серйозних енергетичних ризиків ми не підтримуємо ініціативу уряду щодо скорочення фінансування проектів з підвищення енергоефективності.



По-третє, ми вважаємо, що окремі статті законопроекту про державний бюджет України на 2023 р. (а саме статті 4, 16, 17, 18) занадто розширюють права Кабінету Міністрів України щодо керування спеціальним фондом державного бюджету, а також щодо впливу на боргову політику України. Вважаємо, що це суперечить ст. 95 Конституції України, створює масштабні ризики – як щодо розбалансування боргової політики країни, так і для створення стимулів щодо політичної корупції.



Рішення щодо Державного бюджету України має ухвалювати Верховна Рада України, а місцевих – відповідні місцеві ради. Інші способи зміни бюджету є узурпацією, неприпустимою в країні, яка відстоює свій демократичний лад і європейську сутність.



Секретар міської ради Валентина КАПІТУЛА