ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XLVI

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

10

Дата реєстрації:

05.07.2023

Проголосовано:

05.07.2023 09:20:40

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    19
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 10



ЗДОЛБУНІВСЬКА МІСЬКА РАДА



РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



восьме скликання



Р І Ш Е Н Н Я



Від 05 липня 2023 року № ПРОЄКТ



Про затвердження Програми організації



рятування людей на водних об’єктах



Здолбунівської міської територіальної



громади на 2023 - 2025 роки



Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, статті 91 Бюджетного кодексу України, статті 47 Водного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розпорядження Президента України від 14.07.2001 № 190/2001-рп «Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах», постанови Кабінету Міністрів України від 06.03.2002 № 264 «Про затвердження Порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах», розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації від 22.09.2022 № 273 «Про Програму організації рятування людей на водних об’єктах Рівненської області на 2023- 2025 роки», з метою забезпечення охорони життя людей на водних об’єктах Здолбунівської міської територіальної громади, за погодженням з постійними комісіями, Здолбунівська міська рада



В И Р І Ш И Л А:




  1. Затвердити Програму організації рятування людей на водних об’єктах Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки (далі – Програма), що додається.

  2. Фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради при формуванні міського бюджету передбачити у видатковій частині бюджету кошти на реалізацію заходів Програми у межах наявних фінансових ресурсів.

  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, податків, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики Здолбунівської міської ради (Бабак Л.В.).



Міський головаВладислав СУХЛЯК



ЗАТВЕРДЖЕНО



рішення Здолбунівської міської ради



від 05 липня 2023 року № ПРОЄКТ



ПРОГРАМА



організації рятування людей на водних об’єктах



Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки



I. Загальні положення



Програма організації рятування людей на водних об’єктах Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки (далі – Програма) розроблена на виконання Кодексу цивільного захисту України, розпорядження Президента України від 14 липня 2001 року № 190/2001-рп , «Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах», постанови Кабінету Міністрів України від 06 березня 2002 року № 264 «Про затвердження Порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах» та Правил охорони життя людей на водних об’єктах України, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 10 квітня 2017 року № 301, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 04 травня 2017 року за 566/30434, спрямована на реалізацію державної політики України в галузі охорони здоров’я, життя населення, використання природного середовища і створення безпечних умов життєдіяльності, відпочинку.



В основу реалізації Програми покладено принцип об’єднання зусиль державних та недержавних органів усіх рівнів для розв’язання проблеми загибелі людей на водних об’єктах Здолбунівської міської територіальної громади.



На території громади знаходиться біля 14 водних об’єктів, 1 затоплений кар’єр та річка Устя, загальна площа яких становить більше 500 га.



Такий гідрологічний стан сприяє утворенню великої кількості місць масового відпочинку та любительського рибальства.



Основними причинами виникнення надзвичайних ситуацій на водних об’єктах є:



купання населення у необладнаних місцях;



купання у нетверезому стані;



недогляд батьками дітей у місцях для купання;



необізнаність людей із правилами поведінки на воді через достатній рівень інформаційно - профілактичної роботи серед населення;



низький рівень ефективності заходів щодо попередження нещасних випадків і надзвичайних ситуацій на воді, в першу чергу в сільській місцевості;



відсутність попереджувальних та інформаційних знаків у місцях, заборонених для купання, застосування плавзасобів та рибальства;



недостатнє використання можливостей засобів масової інформації щодо інформаційно-пропагандистської роботи з питань безпечного користування водними об’єктами.



Досвід останніх років доводить необхідність координації дій при системному розв’язанні проблем програмними методами, що є виправданим і можливим лише за умов комплексного підходу до створення безпечної життєдіяльності людей на водних об’єктах.



Зазначені умови визначають необхідність запровадження на місцевому рівні невідкладних заходів шляхом розроблення і реалізації відповідної Програми.



II. Мета та основні завдання Програми



Метою Програми є комплексне розв’язання проблем захисту населення від надзвичайних ситуацій на водних об’єктах, попередження нещасних випадків, пошук та рятування потерпілих на воді людей і створення умов безпечного користування водними об’єктами в інтересах окремої людини та громадськості Здолбунівської міської територіальної громади.



Для досягнення зазначеної мети передбачається вирішити такі основні завдання:



удосконалення сил та засобів реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, їх технічне оснащення та підвищення ефективності управління;



запобігання загибелі людей на водних об’єктах та захист населення

у надзвичайних ситуаціях на водних об’єктах;



підготовка населення і фахівців до дій щодо запобігання та реагування

на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, пошуку та рятування потерпілих

на воді людей.



1. Запобігання загибелі людей на водних об’єктах та захист населення

на воді передбачають:



своєчасність та ефективність заходів із попередження нещасних випадків і надзвичайних ситуацій на водних об’єктах;



удосконалення системи взаємодії місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з керівниками підприємств, установ та організацій, які використовують водні об’єкти з виробничою метою або для відпочинку населення, з аварійно-рятувальними службами;



визначення, обстеження і облаштування місць для масового відпочинку на водних об’єктах, купання та любительського вилову риби в літній та зимовий періоди;



удосконалення організації безпечного використання водних об’єктів місцевим органом місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ та організацій, що ведуть господарську діяльність з їх використання.



2. Удосконалення сил та засобів реагування на надзвичайні ситуації

на водних об’єктах, їх матеріально-технічне оснащення та підвищення ефективності управління вимагають:



удосконалення методів проведення рятувальних робіт під час ліквідації надзвичайних ситуацій на водних об’єктах;



поліпшення форм та методів оцінки обстановки, оперативності та управління під час проведення рятувальних робіт;



створення мережі рятувальних постів у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах, пляжах, прокатних човнових станціях, масового підлідного вилову риби та проведення спортивних заходів.



3. Підготовка населення і фахівців щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, проведення пошуку та рятування потерпілих на воді людей визначають необхідність:



організації систематичного інформування населення щодо профілактики нещасних випадків на водних об’єктах, зокрема роз’яснення правил поведінки на воді, надання першої медичної допомоги потерпілим;



визначення безпечних місць масового відпочинку;



удосконалення сучасних методів комплектування, підготовки та перепідготовки особового складу аварійно-рятувальних груп для проведення пошуково-рятувальних робіт;



підготовки та перепідготовки плавців-рятувальників для сезонних рятувальних постів;



розроблення та випуску плакатів, інструкцій та наочних посібників щодо запобігання нещасним випадкам на воді у зимовий та літній періоди.



III. Основні напрями виконання Програми



Виконання Програми планується здійснити практичною реалізацією організаційних, правових та матеріально-технічних засад, у тому числі;



визначення та облаштування місць масового відпочинку населення на воді, купання, спортивного і любительського вилову риби, закріплення їх за юридичними особами;



здійснення комплексної оцінки стану місць відпочинку населення на воді, наявності та готовності до дій аварійно-рятувальних мобільних груп, сезонних рятувальних постів у місцях масового відпочинку на воді та місцях спортивного і любительського вилову риби;



здійснення першочергових заходів щодо розвитку, матеріально-технічного забезпечення аварійно-рятувальної служби та її підрозділів;



створення мережі сезонних рятувальних постів;



розроблення і реалізація заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям та загибелі людей на водних об’єктах;



проведення роз’яснювально-профілактичної роботи серед населення,

в першу чергу серед дітей та підлітків.



Передбачається удосконалення функціонування сил і засобів запобігання, реагування та проведення рятувальних робіт у випадках надзвичайних ситуацій на водних об’єктах, у тому числі:



розширення мережі сезонних рятувальних постів на водних об’єктах, які використовуються з виробничою або спортивною метою для відпочинку або аматорського риболовства в літній і зимовий періоди;



подальше впровадження комплексу заходів, спрямованих на зменшення кількості нещасних випадків на водних об’єктах;



здійснення інформаційних заходів щодо запобігання загибелі людей на воді, льоду, які включають використання засобів масової інформації, попереджувальної наочної агітації (щитів, плакатів), у тому числі в небезпечних для відпочинку на воді місцях;



удосконалення нормативно-правового забезпечення функціонування сил

і засобів реагування, приведення їх у постійну готовність;



запровадження комплексної системи підготовки населення до дій

у надзвичайних ситуаціях та профілактики нещасних випадків на водних об’єктах;



переоснащення рятувальних підрозділів сучасними плавзасобами

та водолазним спорядженням;



налагодження системи професійної підготовки, підвищення кваліфікації та перепідготовки водолазів та рятувальників аварійно-рятувальних підрозділів.



ІV. Механізм забезпечення виконання Програми.



Організаційне забезпечення



Взаємодії та забезпечення координації діяльності органу місцевого самоврядування, окремих підприємств, установ та організацій незалежно від підпорядкування та форми власності щодо виконання Програми, а також коригування передбачених нею заходів, що додаються (додаток 1), відповідно до наявних фінансових, матеріальних та організаційних можливостей відображено в Паспорті Програми (додаток 2).



Проблеми, пов’язані із загибеллю людей на водних об’єктах, потребують невідкладного розв’язання як на державному, так і на місцевому рівнях.

Для цього необхідно передбачити такі першочергові заходи:



визначення та обладнання місць масового відпочинку населення на водних об’єктах;



перевірка дна водойм, якості води, ґрунту перед відкриттям купального сезону, постійний санітарно-епідеміологічний контроль упродовж купального сезону;



проведення патрулювання місць масового відпочинку населення на водоймах з метою підтримання громадського порядку і попередження надзвичайних ситуацій.



V. Джерела фінансування Програми



Фінансування Програми здійснюється відповідно до чинного законодавства за рахунок коштів:



місцевого бюджету;



заінтересованих суб’єктів підприємницької діяльності усіх форм власності та громадських організацій і окремих громадян;



з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.



VІ. Очікувані результати виконання Програми


У результаті виконання Програми буде забезпечено повноцінне функціонування системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації

на водних об’єктах, яке дозволить:



підвищити ефективність заходів щодо попередження нещасних випадків та надзвичайних ситуацій на водних об’єктах;



підвищити оперативність та якість інформаційної роботи серед населення з питань безпечного використання водних об’єктів, роз’яснення правил поведінки на воді та надання першої медичної допомоги;



зменшити кількість нещасних випадків на водних об’єктах.



Секретар міської ради Валентина КАПІТУЛА