ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

03.11.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 11
11. Про порядок списання майна, що є комунальною власністю Здолбунівської міської територіальної громади

ЗДОЛБУНІВСЬКА МІСЬКА РАДАПроект

РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

восьме скликання

Р І Ш Е Н Н Я

від 03 листопада 2023 року №

Про порядок списання майна, що є комунальною власністю Здолбунівської міської територіальної громади

Відповідно до статей 25, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності» з метою встановлення єдиних вимог до порядку списання майна, що є комунальною власністю Здолбунівської міської територіальної громади, Здолбунівська міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити порядок списання майна, що є комунальною власністю Здолбунівської міської територіальної громади (далі - Порядок) згідно з додатком.
  2. Організацію виконання цього рішення покласти на відділ приватизації, комунальної власності та житлових питань міської ради .

3. Визнати такими, що втратили чинність, рішення Здолбунівської міської ради від 09.10.2013 № 899 «Про затвердження Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Здолбунова», від 15.03.2023 № 1503 «Про внесення змін до Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Здолбунова , затвердженого рішенням Здолбунівської міської ради від 09.10.2013 № 899».

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, промисловості, транспорту, зв´язку, благоустрою, житлового фонду, торгівлі та агропромислового комплексу (голова - Войцеховський О.І.).

Міський голова Владислав СУХЛЯК

Додаток

до рішення Здолбунівської міської ради

від 03.11.2023 №_____

Порядок списання майна, що є комунальною

власністю Здолбунівської міської територіальної громади

1. Загальна частина

1.1. Порядок визначає єдині вимоги до порядку списання майна, що є комунальною власністю Здолбунівської територіальної громади, а саме: матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами та об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), (далі – майно).

У цьому Положенні суб’єктами господарювання є комунальні підприємства, установи, організації, засновником яких є Здолбунівська міська рада.

Терміни, які використовуються у цьому Положенні, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.

1.2. Дія цього Положення поширюється на майно, що передане підприємствам, установам, організаціям комунальної власності на правах господарського відання та оперативного управління.

1.3. Дія цього Положення не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об’єкти житлового фонду та об’єкти цивільної оборони тощо).

2. Порядок списання майна, що є комунальною власністю

Здолбунівської міської територіальної громади

2.1. Списанню підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане комунальним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно морально чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха та відновленню не підлягає, або виявлене в результаті інвентаризації як нестача.

Списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюється з подальшим його відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України.

2.2. Списання майна здійснюється суб’єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі рішення про надання згоди на його списання.

Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).

Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єктів господарювання первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 20 тисяч гривень, здійснюється за рішенням керівника підприємства відповідно до цього Порядку.

2.3. З метою отримання згоди на списання майна суб’єкт господарювання подає Здолбунівській міській раді разом із зверненням стосовно списання майна, такі документи:

2.3.1. техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться економічні та/або технічні розрахунки, інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна, а також напрямки використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання;

2.3.2. відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;

2.3.3. акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

2.3.4. акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

2.3.5. відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтвердними документами);

2.3.6. відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямків подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;

2.3.7. відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);

2.3.8. у разі потреби відділ приватизації, комунальної власності та житлових питань міської ради може запитувати від суб’єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення про списання майна (технічні паспорти, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори або їх проекти тощо).

2.4. Відділ приватизації, комунальної власності та житлових питань міської ради готує проект рішення міської ради про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна протягом 30 робочих днів з дати надходження документів, зазначених у пункті 2.3. цього Положення.

Рішення про надання згоди на списання майна приймається міською радою у формі розпорядчого акту: об’єктів нерухомого майна та транспортних засобів – рішення міської ради, основних засобів та активів, вартість яких становить більше 20 тисяч гривень – рішення виконавчого комітету міської ради, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа.

Лист про відмову в наданні згоди на списання майна надається у разі, коли:

- майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 2.3. цього Положення;

- суб’єкт управління визначив інші шляхи використання майна, що пропонуються до списання;

- суб’єкт господарювання подав передбачені цим Положенням документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;

- у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/або технічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна.

2.5. Для встановлення факту непридатності майна, що є комунальною власністю Здолбунівської міської територіальної громади і встановлення неможливості або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на його списання наказом керівника суб’єкта господарювання створюється комісія у складі:

- керівника або його заступника (голова комісії);

- бухгалтера або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);

- працівників відповідного профілю або інших досвідчених працівників суб’єкта господарювання, які добре знають об’єкти, що підлягають списанню.

Повноваження з визначення непридатності майна можуть бути надані щорічній інвентаризаційній комісії.

Наказ про створення комісії поновлюється щорічно або за потреби.

Для участі в роботі комісії із встановлення непридатності майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій (транспортних засобів, котлів тощо), запрошується представник відповідної інспекції, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, який додається до акта.

2.7. Комісія суб’єкта господарювання:

2.7.1. проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;

2.7.2. проводить обстеження майна, що підлягає списанню, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію (технічні паспорти, відомості дефектів та інші документи), а також дані бухгалтерського обліку;

2.7.3. визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції про його продаж, безоплатну передачу чи ліквідацію;

2.7.4. установлює конкретні причини списання майна: фізична зношеність, моральна застарілість, непридатність для подальшого використання суб’єктом господарювання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі;

2.7.5. установлює осіб, з вини яких трапився передчасний вихід майна з ладу (якщо такі є);

2.7.6. визначає можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об’єкта, що підлягає списанню і проводить їх оцінку;

2.7.7. здійснює контроль за вилученням із списаного майна придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;

2.7.8. складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою типовою формою.

2.8. За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:

2.8.1. акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;

2.8.2. акти технічного стану майна, що пропонується до списання (не додаються у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

2.8.3. акти на списання майна;

2.8.4. інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільними, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.

Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

В актах технічного стану майна зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.

В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.

У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.

Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання.

2.9. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після прийняття міською радою рішення про надання згоди на списання майна.

2.10. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебуває майно.

2.11. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів. Отримані в результаті списання майна основні засоби оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку основних засобів.

Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати, оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).

2.12. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до законодавства.

2.13. Вилучені після демонтажу та розбирання майна вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

2.14. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

2.15. Кошти, що надійшли в результаті списання майна залишаються у розпорядженні суб’єктів господарювання та спрямовуються відповідно до вимог законодавства.

2.16. Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, подають до відділу приватизації, комунальної власності та житлових питань міської ради у місячний термін після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно з додатком 3.

2.17. Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб’єктом господарювання звіту про списання майна, згідно з додатком.

2.18. Відповідальність за подання достовірних матеріалів на списання комунального майна несе керівник суб’єкта господарювання.

Додаток 1

ЗАТВЕРДЖУЮ

_____________________________________

(посада керівника)

_____________________________________

(суб'єкта господарювання)

_____________________________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

_____ ______________20__

М.П.

ВІДОМІСТЬ

про майно комунальної власності, що пропонуються до списання

станом на ___ ______ 20__

№ п/п Найменування об’єкту Рік випуску, дата введення в експлуатацію Номер об’єкта Інформація про проведення модернізації, модифікації, добудови, реконструкції Вартість здійснених капітальних інвестицій
(грн.)
Первісна (переоцінена) вартість
(грн.)
Сума нарахованого зносу
(грн.)
Балансова (залишкова) вартість
(грн.)
Ліквідаційна вартість
(грн.)
Інвентарний (номенклатурний) заводський паспортний

Усього

Дані про дорогоцінні метали ___________________________________________

(подаються у разі їх наявності за кожним об'єктом)

Головний бухгалтер_____________ ______________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

Додаток 2

ЗАТВЕРДЖУЮ

__________________________

(посада керівника)

__________________________

(суб'єкта господарювання)

__________________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

_____ ______________ 20__

М.П.

АКТ

інвентаризації майна комунальної власності,

що пропонуються до списання

____________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(найменування суб'єкта господарювання та його місцезнаходження (цеху, дільниці тощо), де проводилась інвентаризація)

На підставі наказу (розпорядження) від __ _______ 20__ р. № ____

комісією у складі ________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(посада, прізвище та ініціали членів комісії)

проведено інвентаризацію майна комунальної власності, що пропонуються до списання і відображаються на субрахунку № _______________________

станом на ___ ___________ 20__ р.

Інвентаризацію розпочато ___ ___________ 20__ р.

Інвентаризацію закінчено ___ ___________ 20__ р.

Під час проведення інвентаризації встановлено таке:

№ п/п Найменування об’єкту Рік випуску, дата введення в експлуатацію Номер об’єкта Станом на __.__.20__ Примітка
інвентарний (номенклатурний) заводський паспортний фактично виявлено за даними бухобліку

Усього

Усього за актом: _____________________________________________________

(цифрами і словами)

1) загальна кількість об'єктів (фактично) _________________________________

(цифрами і словами)

2) на суму, гривень (фактично) _________________________________________

(цифрами і словами)

Голова комісії: ______________ ____________________ ___________________

(посада) (підпис)(ініціали та прізвище)

Члени комісії:______________ _____________________________________

______________ _________________ ____________________ _________________________ ___________________________ ___________________________ _________________________

Додаток 3

ЗАТВЕРДЖУЮ

__________________________________________

__________________________________________

(найменування суб'єкта господарювання)

__________________________________________

(посада керівника суб'єкта господарювання)

__________________________________________

__________________________________________

(місцезнаходження суб'єкта господарювання)

__________________________________________

(підпис)(ініціали та прізвище)

_____________________________________________

(ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ)

___________________________________ 20___ р.

М.П.

ЗВІТ

про списання майна комунальної власності

№ п/п Найменування об’єкта Рік випуску, дата введення в експлуатацію Інвентарний (номенклатурний) номер Заводський номер Витрати на списання об’єкта
(грн.)
Оприбутковано в результаті списання Отримано коштів в результаті реалізації матеріалів, сировини тощо
(грн.)
Напрями використання коштів Документи, що підтверджують отримання коштів
Придатних вузлів та агрегатів Матеріалів сировини Основних засобів Загальна вартість
(грн.)
кіль-кість вар-тість кіль-кість вар-тість кіль-кість вар-тість кіль-кість вар-тість

Усього

Голова комісії: __________________________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

Члени комісії:__________________________________

__________________________________