ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

L

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

2

Дата реєстрації:

04.10.2023

Проголосовано:

04.10.2023 09:13:19

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    21
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    6

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 2



ЗДОЛБУНІВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                     восьме скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 04 жовтня 2023 року                                                                              №

 

    Про внесення змін до рішення Здолбунівської

    міської ради від 12.04.2023 № 1563 «Про Програму

    підтримки та розвитку  молоді та молодіжної політики

    Здолбунівської міської територіальної громади на

2023 - 2025 роки»

 

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 9 Закону України «Про основні засади молодіжної політики», Указу Президента України «Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року» від 12.03.2021 №  94/2021, враховуючи рекомендації робочої групи затвердженої розпорядженням голови Здолбунівської міської ради від 09.05.2023 № 89-р з оновлення Програми підтримки та розвитку молоді та молодіжної політики Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки в рамках проекту «Творимо молодіжну політику в громаді разом з молоддю», з метою створення умов для ефективної реалізації в Здолбунівській міській територіальній громаді підтримки та розвитку  молоді та молодіжної політики, Здолбунівська міська рада:

 

В И Р І Ш И ЛА:

 

1.Затвердити Програму підтримки та розвитку  молоді та молодіжної політики Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки (далі – Програма), затвердженої рішенням Здолбунівської міської ради від 12.04.2023 № 1563 «Про Програму   підтримки та розвитку  молоді та молодіжної політики  Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки» у новій редакції, що додається.

 

2.Фінансовому управлінню міської ради передбачити кошти на реалізацію заходів Програми, в межах фінансових можливостей.

 

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань бюджету, фінансів, податкової політики, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики (голова Бабак Л.В.), а організацію його виконання на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сосюка Ю.П.

 

 

 

Міський голова                                                                          Владислав СУХЛЯК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення Здолбунівської міської ради

від 04 жовтня 2023 року №

 

ПРОГРАМА

 підтримки та розвитку  молоді та молодіжної

політики Здолбунівської міської територіальної громади

на 2023 - 2025 роки


  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма та обґрунтування необхідності її розв’язання


 

Основними пріоритетами Стратегії є: безпека - підвищення безпечності середовища і посилення життєстійкості молоді; здоров'я - формування навичок здорового способу життя, розвиток та збереження фізичної культури, культури здорового харчування та психогігієни; спроможність - залучення молоді до участі у суспільному житті, підвищення її самостійності, конкурентоспроможності, формування у молоді громадянських компетентностей; інтегрованість - підвищення мобільності, соціальної і культурної інтеграції молоді в суспільне життя України та світу.

Ці пріоритети поширюються на всі вікові категорії і реалізуються через завдання та заходи, що враховують особливості життя молоді.

Програма підтримки та розвитку  молоді та молодіжної політики Здолбунівської міської територіальної громади на 2023 - 2025 роки (далі – програма) базується на необхідності забезпечувати формування та реалізацію державної політики у молодіжній сфері, що створює безпечний та інклюзивний перехід від дитинства до дорослості, розвивати національну свідомість молодих людей на основі суспільно-державних цінностей та відповідального громадянства, надавати молодим людям можливості для успішної соціалізації, реалізації їхнього потенціалу та підвищення рівня їх громадянських компетентностей, спроможності бути самостійними, життєстійкими, активними, патріотичними і відповідальними учасниками суспільного життя.

Програма ґрунтується на аналізі стану і проблем розвитку молоді в Здолбунівській міській територіальній громаді, також враховує програмні вимоги і перспективи, визначені переглянутою Європейською хартією про участь молоді в громадському житті на місцевому та регіональному рівнях, ухвалені Конгресом місцевих та регіональних влад Європи 21.05.2003 року, Законами України «Про основні засади молодіжної політики» від 31.032023 року № 2849-IХ, [MP1] «Про молодіжні та дитячі громадські організації» від 01.12.1998 року № 281-ХIV, Цілями сталого розвитку України на період до 2030 року, схваленою Указом Президента України від 30.09.2019 року № 772, Концепцією розвитку громадянської освіти в Україні, схвалено розпорядженням Кабінетом Міністрів України від 3.10.2018 року № 710-р, Указом Президента України Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року, Постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2021 р. № 579 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми “Молодь України” на 2021-2025 роки та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», іншими законодавчими та нормативними актами[MP2] [MP3]  щодо створення сприятливих передумов для життєвого самовизначення та самореалізації молодих громадян, підтримки їхньої інноваційної діяльності, розвитку інститутів громадянського суспільства, органів молодіжного та студентського самоврядування, сприяння їх роботі у вирішенні нагальних проблем молоді.

Програма побудована з урахуванням вікових меж молоді віком від 14 до 35 років, у тому числі дітей віком від 14 до 18 років.

Сьогодні, коли в України з’явилися паростки оптимізму в суспільному розвитку, для країни дуже важливо не втратити темп позитивних змін. На вістрі перетворень, як зазвичай, буде молодь. Вона є осередком нових знань, ідей, можливостей, головний замовник на гідне майбутнє і головний стратегічний ресурс суспільства. Але, з іншого боку, молодь вимагає пильної уваги суспільства і довгострокових інвестицій, без яких її потенційні можливості ніколи не розкриються. Ось чому державна молодіжна політика неодмінно повинна залишатися одним з найважливіших, пріоритетних напрямів діяльності Здолбунівської міської територіальної громади і постійно здійснюватися з урахуванням її можливостей на політичному, соціальному, економічному, законодавчому та організаційному рівнях для створення сприятливих передумов життєвого самовизначення та самореалізації молодих громадян, вирішення нагальних проблем молоді, підтримки її інноваційної діяльності, громадської активності. Для цього найближчим часом необхідно інтегрувати і зосередити на основних напрямах роботи з молоддю зусилля й ресурси відповідно до вже прийнятих Законів України, інших законодавчих та нормативних актів, національних, державних, галузевих програм і забезпечити невідкладне виконання визначених ними першорядних завдань.

Несприятлива соціально-демографічна ситуація, що проявляється у процесі зменшення чисельності молоді та зниження їх питомої ваги в загальній кількості населення, наявність проблем щодо працевлаштування та забезпечення гідних умов праці молоді, підвищення ризиків бідності й малозабезпеченості у період військового конфлікту та фінансово-економічної кризи, вимагає посилення уваги до формування й реалізації молодіжної політики як на рівні країні, так і на рівні громад. В той же час пріоритети молодіжної політики, що визначаються і реалізуються державними, місцевими цільовими програмами, часто не співпадають з ціннісними пріоритетами сучасної української молоді, не забезпечують цілісний і комплексний підхід до створення умов сталого молодіжного розвитку. В першу чергу, це пов’язано з: - слабкою координацією і взаємодією у роботі з молоддю інститутів різного відомчого підпорядкування, такими як соціальний захист, освіта й виховання, профорієнтація та працевлаштування тощо; - нерозвинутою молодіжною інфраструктурою, що адекватно відповідає потребам, інтересам і проблемам молоді; - недостатньою обґрунтованістю пріоритетів та інструментів молодіжної роботи; - низьким рівнем залучення молоді до розробки і реалізації місцевих молодіжних ініціатив. Основною проблемою, що унеможливлює забезпечення сталого розвитку у молодіжній роботі, є несформованість кінцевого результату на досягнення якого ця діяльність зорієнтована. Молодіжна робота зведена до проведення великої кількості молодіжних заходів, без належної координації, звітності та можливості моніторингу ефективності; результатом молодіжна роботи є звітність діяльності відділів, а не реальний вплив цієї діяльності на молодіжне середовища. Практичну роботу з молоддю та забезпечення участі молоді у житті громади на місцевому рівні здійснюють заклади та установи різних форм власності та різного підпорядкування: молодіжний простір, навчальні заклади, будинок культури, клуби за місцем проживання, бібліотеки, школа мистецтв, центр творчості , дитяча юнацька спортивна школа, громадські об’єднання тощо.

Важливим аспектом у процесі запровадження нової моделі реалізації молодіжної політики на рівні громади є створення дієвої системи збору, обробки й реагування на запити та місцеві молодіжні ініціативи. Аналізуючи результати вивчення потреб молоді можна зробити висновок, що загальнолюдські цінності і проблеми дуже близькі сучасній молоді, молоді хлопці та дівчата вважають їх актуальними і намагаються знайти шляхи їх вирішення. Переважна більшість проблем молоді - це складові загальних потреб сучасного суспільства.

Програма побудована з урахуванням вікових меж молоді віком від 14 до 35 років, у тому числі дітей віком від 14 до 18 років.

 

2. Визначення мети програми.

Метою програми є створення можливостей для самореалізації та розвитку потенціалу молоді в Здолбунівській громаді та в Україні через підвищення спроможності інститутів громадянського суспільства у молодіжній сфері, які діють на принципах демократичного врядування, застосування наявних та нових інструментів для активної участі та інтеграції молоді у суспільне життя і подальший розвиток українського суспільства.

3. Обгрутування шляхів та способів реалізації програми. Визначення напрямів діяльності програми, завдання та заходи програми. 

Проблема: Недостатня зайнятість та професійна підготовка молоді.

Пріоритет:Спроможність

Захід:Надання підтримки молоді в плануванні кар'єри, включаючи написання резюме, підготовку до співбесід, розвиток підприємницького мислення та навичок самозайнятості, організація кар'єрних ярмарків[4] .

Проблема: Недостатня участь молоді в процесі та прийнятті рішень.

Пріоритет: Спроможність

Захід:Створення молодіжних консультативно-дорадчих органів та органів учнівського та студентського самоврядування. Впровадження електронних форм демократичного врядування, навчити використовувати дані форми участі як петиції та запити.

Проблема: Потреба в подіях щодо напрямку здоров’я та інформації.

Пріоритет: Здоров’я

Захід:Проведення шкільних спортивних турнірів та змагань.

Захід:Проведення інформаційної кампанії, тренінгів та лекцій про здорове харчування, раціональне харчування та важливість правильного режиму харчування.

Захід:Створення психологічної підтримки для молоді:організація тренінгів та семінарів зі стресового менеджменту, психологічної підтримки та саморегуляції емоцій.

Захід:Організація інформаційних кампаній та лекцій про профілактику розповсюджених захворювань серед молоді, таких як ВІЛ/СНІД, наркотики, захворювання органів дихання тощо.

  •  Напрями діяльності програми (пріоритети).


Пріоритет 1.  Здоров’я.  Здійснення заходів спрямованих на популяризацію та утвердження здорового і безпечного способу  життя та культури здоров’я серед молоді, надання молоді інструментів, ресурсів та знань, необхідних для підтримки здорового способу життя. А також розробка тренінгів та інших активностей спрямованих на покращення ментального та фізичного здоров’я.

Пріоритет 2. Спроможність. Створення можливостей для покращення залученості молоді у житті громади, її розвитку,  встановлення активної позиції молоді. Налагодження активної співпраці молоді з підприємництвами для реалізації професійного зростання і надання молоді необхідних навичок, знань та ресурсів для саморозвитку, самодостатності та самостійності.

Пріоритет 3. Безпека. Створення та проведення заходів спрямованих на національно-патріотичне виховання молоді. Створення безпечного середовища для їхнього фізичного, психічного та соціального благополуччя. Надання молоді інструментів, знань та навичок, необхідних для попередження небезпечних ситуацій, виявлення та уникнення ризиків та встановлення здорових міжособистісних відносин.

Пріоритет 4. Міжнародне співробітництво. Здійснення заходів, спрямованих на інтеграцію молоді до світової та європейської молодіжної спільноти.

Завдання програми

  • Пріоритет 1.Здоров’я.


-Створення можливостей для активної участі учнів у спортивних заходах, щоб підтримати їх залученість до фізичної активності та спортивної діяльності.

-Надання молоді можливості активно провести час на природі, поглибити знання про навколишнє середовище та стимулювати інтерес до природи і фізичної активності.

-Підвищення свідомості та розуміння молоді щодо важливості здорового харчування, раціонального харчування та правильного режиму харчування, а також надання їм необхідних навичок та ресурсів для підтримки здорового способу життя

-Забезпечення молоді психологічної підтримки, розвиток навичок стресового менеджменту та саморегуляції емоцій, створення підтримуючого середовища та надання необхідних інструментів для покращення ментального благополуччя молоді.

-Поширення свідомості серед молоді щодо профілактики розповсюджених захворювань, надання їм необхідних знань та інформації, а також стимулювання здорового способу життя та прийняття відповідальних рішень щодо власного здоров'я.

Пріоритет 2. Спроможність

-Сприяння активній участі молоді в обласних молодіжних заходах, забезпечення доступності та підтримки для учасників, а також на розвиток молодіжних партнерств і співпраці з метою розширення можливостей та залучення більшої кількості молоді до цих заходів.

-Створення можливостей для забезпечення первинної і вторинної зайнятості та самозайнятості молоді шляхом надання інформації, навичок, підтримки та співпраці з партнерами з ринку праці та підприємницькими організаціями.

-Сприяння особистісному розвитку, формування командної роботи, покращення навичок спілкування, виявлення та реалізація творчих потенціалів учасників.

-Розвиток особистісних навичок та психологічної готовності молоді до саморозвитку та досягнення свого потенціалу.

- Надання підтримки молоді в плануванні та розвитку їхньої кар'єри.

-Надання молоді необхідних знань, навичок та ресурсів для ефективного управління своїми фінансами.

-Залучення молоді до прийняття рішень та активну участь у громадському житті.

-Розвиток культури волонтерства серед молоді.

Пріоритет 3. Безпека

- Національно-патріотичне виховання - наскрізний виховний процес, спрямований на утвердження української національної та громадянської ідентичності, формування оборонної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей України, соціальної активності та відповідальності, готовності до дієвого виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, державної незалежності і територіальної цілісності України-Попередження насильства та створення безпечного середовища для молоді.

-Підвищення рівня медіаграмотності серед молоді.

-Забезпечення безпеки молоді в громадських місцях.

-Попередження наркотичної залежності та шкідливих звичок серед молоді.

-Інформування молоді про їхні права та забезпечення їхнього захисту.

Пріоритет 4. Інтегрованість.

-Інтеграція молоді у громадський сектор.

-Залученню молоді до процесу прийняття рішень та планування молодіжних програм. -Розвиток молодіжних центрів, які об'єднують різноманітні сервіси та послуги для молоді.

4. Визначення строку програми  та етапи виконання програми.

2023 р.- 2025 р.

 

5. Визначення обсягів та джерел фінансування.

Фінансування програми здійснюється за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади в межах загальних асигнувань, передбачених головним розпорядником бюджетних коштів – виконавцями відповідних заходів протягом 2023-2025 років та інших джерел, передбачених  законодавством України. 

          Управління з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради може делегувати громадським організаціям повноваження щодо реалізації заходів, спрямованих на виконання програми. У цьому випадку вони надають їм фінансову, організаційну та інформаційно-методичну допомогу в установленому порядку, здійснюють контроль за реалізацією наданих повноважень.

 

6. Очікувані результати та ефективність програми.

Виконання програми забезпечить:

-        збільшення кількості молоді, яка бере участь у суспільному житті; шляхом інформування про можливості, наявні та нові інструменти участі, що включає участь у:

діяльності інститутів громадянського суспільства, у тому числі молодіжних та дитячих громадських організаціях, молодіжних просторів/центрів, волонтерських ініціатив, благодійних та гуманітарних організаціях, у тому числі щодо охорони довкілля, органів учнівського та студентського самоврядування, молодіжних консультативно-дорадчих органів;

діяльності у процесі ухвалення рішень щодо важливих суспільних питань на місцевому рівні;

суспільно-політичній діяльності, політичних процесах, що відбуваються в Україні, зокрема зацікавленості новинами, що висвітлюють діяльність органів місцевого самоврядування;

-        зростання кількості молоді, яка засвоїла нові знання, поглибила наявні та здобула нові компетентності з метою самореалізації, професійного та кар’єрного розвитку, здійснення підприємницької діяльності;

-        зростання зацікавленості юнаків та дівчат до оволодіння  культурними цінностями українського народу;

-        збільшення кількості молоді зацікавленої у формування високих моральних, культурних, загальнолюдських цінностей, утвердження почуття патріотизму та національної самосвідомості;

-        зростання кількості молоді, яка відповідально ставиться до власного здоров’я (не палить цигарки, не споживає продукти, що містять нікотин, алкогольні напої, наркотичні речовини з немедичною метою; дотримується здорового харчування та регулярно займається спортом або руховою активністю; має низький рівень захворювань, у тому числі тих, що передаються статевим шляхом, та відчуття депресії, тривожності, паніки і втоми);

-        зростання кількості молоді, яка відповідально ставиться до планування сім’ї та батьківства;

-        зниження кількості молоді, яка особисто стикається з проявами дискримінації та соціальною дистанцією (негативним ставленням) до себе;

-        підвищення спроможності інститутів громадянського суспільства у молодіжній сфері через підготовку кваліфікованого персоналу, створення умов для надання ресурсів та інформації для роботи і організації молодіжних заходів для досягнення мети програми, навчання представників ІГС для отримання відповідних компетентностей;

-        зростання кількості та якості подій у молодіжних просторах/центрах, а також збільшення частки молоді, яка задоволена якістю послуг, що вони надають.

У разі потреби щорічно може здійснюватися перегляд запланованої діяльності, пошук та впровадження більш ефективних способів розв’язання проблем молоді.

 

7.  Координація та контроль за ходом виконання програми

 

Реалізація завдань у напрямах та здійснення відповідних заходів програми сприятимуть зменшенню бар’єрів щодо участі інститутів громадянського суспільства, насамперед молодіжних та дитячих громадських організацій, у формуванні та реалізації державної політики. А також забезпечать їх новими інструментами для участі молоді у вирішенні суспільних проблем, одночасно передбачивши їх роботу з інформування молоді про свою діяльність щодо участі у реалізації державної політики у молодіжній сфері, консультування з молоддю щодо вдосконалення державної молодіжної політики, залучення молодих людей, які не є членами громадських об’єднань, до участі у програмах, проєктах, заходах, що реалізуються на місцевому рівні і за підтримки органів місцевого самоврядування.

У  розробленні механізмів реалізації державної молодіжної політики акцент має бути поставлений на активну співпрацю органів місцевого самоврядування та громадських організацій, як на благо окремих молодих людей, так і в інтересах суспільства, міста, громади в цілому.

Саме тому механізм реалізації програми  передбачає, що все, що у сфері молодіжної політики може бути реалізовано силами молоді, її громадськими організаціями, має передаватися в їхнє підпорядкування і підтримуватися відповідними організаціями та установами.

Виконання завдань, передбачених програмою, покладено на управління з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради.

Механізм реалізації програми передбачає діяльність інших відомств і служб, залучення до вирішення молодіжних проблем громадських організацій, підприємців, науковців, засобів масової інформації та інших соціальних

 

 

 

Секретар міської ради                                                 Валентина КАПІТУЛА

 




 [MP1]На сьогодні прийнятий новий ЗУ Про основні засади молодіжної політики 

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1414-20#Text




 [MP2]В даній презентації є повна нормативна база щодо молодіжної політики

презентація рекомендації.pptx




 [MP3]Зокрема є

Указ ПУ Про Національну молодіжну стратегію до 2030 року

Постанова КМУ від 02.06.2021 р. № 579 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми “Молодь України” на 2021-2025 роки та внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»




Наскрізно по цьму пункту. Захід може бути не один, і вони відображені в додатку 1 і ширше розкривають рішення проблеми.