ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

######

Дата реєстрації:

19.12.2024

Проголосовано:

20.12.2024 08:53:27

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    6
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    2

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № ######

ПРОЄКТ

ЗДОЛБУНІВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

восьме скликання

Р І Ш Е Н Н Я

від 20 грудня 2024 року №

Про затвердження Програми розвитку

малого та середнього підприємництва

в Здолбунівській міській територіальній

громаді на 2025-2027 роки

Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , відповідно до Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», з метою забезпечення подальшого розвитку малого та середнього підприємництва й підвищення їх ролі у соціально - економічному житті Здолбунівської міської територіальної громади, розпорядженням міського голови від 20.11.2024 №129-рк «Про продовження тимчасового виконання повноважень Здолбунівського міського голови», Здолбунівська міська рада

ВИРІШИЛА :

  1. Затвердити Програму розвитку малого та середнього підприємництва в Здолбунівській міській територіальній громаді на 2025-2027 роки (далі - Програма), що додається.
  2. Фінансовому управлінню міської ради передбачати кошти на реалізацію вищезазначеної Програми в межах фінансових можливостей.

3. Визнати таким, що втрачило чинність рішення Здолбунівської міської ради №2177 від 13 травня 2024 року «Про затвердження Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Здолбунівській міській територіальній громаді на 2024-2025 роки» з 01.01.2025 року.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань бюджету, фінансів, податкової політики, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики (голова Бабак Л.В.), а організацію його виконання на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Юрія СОСЮКА.

Секретар міської ради Валентина КАПІТУЛА


ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Здолбунівської міської ради
від 20.12.2024 № проєкт

ПРОГРАМА

розвитку малого та середнього підприємництва

в Здолбунівській міській територіальній громаді на 2025-2027 роки

Мета Програми

Головна мета Програми – створення сприятливого підприємницького середовища в громаді та запровадження нових ефективних форм співпраці влади територіальної громади та суб’єктів підприємництва задля економічного зростання громади та покращення якості життя її мешканців.

Цілі Програми:

- сприяння розвитку суб’єктів МСП;

- покращення якісної структури МСП та збільшення питомої ваги підприємництва у господарській діяльності;

- зростання частки податків від МСП у бюджетах усіх рівнів;

- залучення до підприємницької діяльності незайнятого населення та стимулювання створення нових робочих місць;

- створення позитивного іміджу громади в цілому.

Основні завдання Програми:

- надання організаційної, інформаційної та консультативної підтримки суб’єктам малого підприємництва, у тому числі й удосконалення регуляторного середовища у громаді;

- формування умов для зростання кількості суб’єктів малого і середнього підприємництва, чисельності самозайнятих;

- розвиток інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;

- забезпечення відкритості інформації про ресурси громади, які можуть бути використані суб’єктами підприємництва у своїй діяльності, покращення доступу суб’єктів підприємництва до необхідних послуг та ресурсів;

- сприяння суб’єктам малого підприємництва – товаровиробникам – у просуванні власної продукції;

- сприяння недопущенню тиску з боку правоохоронних та контролюючих органів на суб’єктів господарювання;

- ресурсне та інформаційне забезпечення.

Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,

завдання та заходи

Завдання та заходи Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Здолбунівській міській територіальній громаді на 2025 – 2027 роки наведені в додатках до Програми (додаток 3.1. – 3.3).

Реалізація програмних заходів сприятиме збільшенню загальної кількості зайнятого населення та скороченню рівня безробіття, підвищенню доходів населення, збільшенню податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого підприємництва, підвищенню соціальної відповідальності малого бізнесу, розширенню ринку товарів, робіт, послуг, підвищенню рівня правової та економічного грамотності, забезпеченню малого бізнесу підготовленими кадрами та створенню умов для самореалізації.

Сильні сторони
Позитивні фактори
Слабкі сторони
Негативні фактори
  • Здатність малого підприємництва швидко адаптуватись до умов, що змінюються
  • Прагнення підприємців до економічної незалежності
  • Наявність об’єктів інфраструктури підприємницької діяльності
  • Бажання міської влади розвивати підприємництво та прагнення до співробітництва з бізнесом
  • Вигідне географічне положення
  • Наявність ЦНАПу
  • Наявність навчального закладу, який здійснюють підготовку спеціалістів.
  • Високий потенціал для розвитку окремих напрямків підприємницької діяльності
  • Наявність у місті цільових програм соціально – економічного розвитку
  • Недостатньо розвинений середній бізнес
  • Висока концентрація бізнесу в невиробничій сфері
  • Низька інноваційна активність бізнесу
  • Висока енергоємність виробництва
  • Слабка конкурентоспроможність продукції та послуг. Продукція підприємств орієнтована на внутрішній ринок. Складність процедури сертифікації товару
  • Дефіцит працівників певних кваліфікацій та професій
  • Високий рівень конкуренції
  • Незадовільний фінансовий стан суб’єктів МСП внаслідок:
  • Військових дій;
  • обмеженого доступу до зовнішніх ресурсів;
  • високих відсоткових ставок по кредитах;
  • відсутності системи гарантування кредитів і їх мікрострахування
Можливості
Позитивні сторони
Загрози
Негативні можливості
  • Розширення можливостей для міжнародного та транскордонного співробітництва
  • Підвищення попиту на автентичні та органічні продукти дасть можливість експортувати продукцію місцевих суб’єктів МСП
  • Можливості активізації навчання та перенавчання кадрів для підприємницької діяльності (потужний освітній центр у м. Рівне)
  • Зниження державних адміністративних бар’єрів для розвитку МСП збільшить кількість суб’єктів МСП в громаді
  • Перспектива збільшення місцевого бюджету (при забезпеченні подальшого економічного розвитку)
  • Загальний кризовий стан економіки
  • Девальвація національної валюти
  • Недосконалість і нестабільність законодавчої бази
  • Збільшення внутрішньої конкуренції
  • Збільшення вартості енергоносіїв
  • Зниження якості кадрів через негативні демографічні процеси, збідніння населення
  • Складна система отримання кредитів для розвитку бізнесу.
  • Нерозвиненість системи мікрокредитування небанківськими фінансовими установами
  • Наявність тіньового сектору економіки
  • Низька платоспроможність споживачів продукції

За результатами проведеного SWOT аналізу можна зробити наступні висновки:

При належному інформаційному супроводі за умови застосування інноваційних підходів до використанням дистанційних сервісів фінансових установ та навчальних закладів, стає можливим оперативне реагування на потреби бізнесу та ринку праці.

Залучення інвесторів, орієнтованих на інноваційне підприємництво, сприятиме ефективному використанню наукових та інноваційних підходів в бізнесі, висококваліфікованих трудових ресурсів.

Нестабільна та недосконала законодавча база, політична ситуація в країні, низька оплата праці, зростання цін на енергоносії сприяють працевлаштуванню не за фахом та міграції висококваліфікованих трудових ресурсів.

Недосконала інфраструктура для підтримки МСБ, низький рівень бізнес-орієнтованої інформації та складність доступу до неї можуть бути усунені створенням центрів підтримки підприємництва та бізнес-інкубаторів.

2.3. Покращення умов ведення та можливість розширення бізнесу підприємцями, які ведуть діяльність на міському комунальному ринку (нестаціонарний промисловий ринок палаточного типу в центрі міста), в свою чергу, сприятиме створенню нових робочих місць та вивільненню туристичної зони центру міста (покращить туристичну привабливість міста та вирішить наявні інфраструктурні та екологічні проблеми), є можливе завдяки побудові сучасного Бізнес-комплексу, в якому передбачено площі для таких підприємців.

Виходячи з висновків, наведених вище, основою для успішного економічного розвитку муніципалітету повинно стати відкрите та прогнозоване ділове середовище, яке може бути досягнуте шляхом забезпечення стабільних умов розвитку МСБ та синергії партнерства.

Обсяги та джерела фінансування Програми

Обсяги фінансування заходів з реалізації Програми становлять 75000,00 грн, з яких 2025 рік – 25000,00 грн, 2026 рік – 25000,00 грн., 2027 рік – 25000,00 грн .

Фінансування програми здійснюється відповідно до чинного законодавства за рахунок коштів міського бюджету за кодами програмної класифікації видатків місцевих бюджетів та визначається у рішенні про міський бюджет на відповідний рік, видатки якої погоджуються з фінансовим управлінням міської ради.

Головним розпорядникам коштів міського бюджету щодо видатків на реалізацію Програми є Здолбунівська міської ради.

Очікувані результати виконання Програми,

визначення її ефективності

Очікувані результати Програми:

- ефективна реалізація державної регуляторної політики;

- створення ефективних, прозорих відносин між владою та бізнесом;

- створення сприятливих умов для започаткування нових та розвитку існуючих малих підприємств – місцевих товаровиробників, підвищення їх конкурентоздатності;

- покращення інформаційного забезпечення суб’єктів МСП.

Критерії ефективності Програми:

- збільшення кількості суб’єктів МСП, у тому числі фізичних осіб – підприємців;

- зростання чисельності працюючих на малих підприємствах (приріст створених суб’єктами малого підприємництва робочих місць);

- збільшення частки реалізованої суб’єктами МСП продукції (робіт, послуг);

- збільшення об’єму внутрішніх та зовнішніх інвестицій у пріоритетні напрями діяльності;

- підвищення ділової та інвестиційної активності;

- збільшення частки надходжень від діяльності суб’єктів малого підприємництва до бюджету громади.

Координація та контроль за ходом виконання Програми

Виконавцем Програми є відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради.

Виконавчі органи міської ради, установи, організації, громадські організації підприємців міста відповідальні за здійснення запланованих Програмою заходів, забезпечують їх реалізацію в повному обсязі та у визначені терміни.

Заходи Програми можуть бути скориговані через внесення відповідних змін з урахуванням існуючої суспільно-політичної та соціально-економічної ситуацій, реальних можливостей видаткової частини бюджету громади (визначається щорічно) та при необхідності приведення Програми у відповідність до законодавчих, нормативно-правових та інших актів.

Координація за ходом виконання Програми покладається на відділ економічного розвитку та регуляторної політики міської ради.

Секретар міської ради Валентина КАПІТУЛА