ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | LXXI |
Скликання: | VIII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | ###### |
Дата реєстрації: | 19.12.2024 |
Проголосовано: | 20.12.2024 09:28:12 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
23
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
4
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № ######
Проєкт
здолбунівська міська рада
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ рівненської області
восьме скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 20 грудня 2024 року №
Про резервний фонд бюджету
Здолбунівської міської територіальної
громади
Керуючись статтею 24 Бюджетного кодексу України, та відповідно до статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415 «Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету», Здолбунівська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Положення про резервний фонд бюджету Здолбунівської міської територіальної громади (далі – Положення), що додається.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань бюджету, фінансів, податкової політики, соціально-економічного розвитку та реалізації державної регуляторної політики (голова Бабак Л.В.).
Секретар міської радиВалентина КАПІТУЛА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Здолбунівської
міської ради
20 грудня 2024року № ____
ПОЛОЖЕННЯ
про резервний фонд бюджету Здолбунівської міської територіальної громади
1.Загальні положення
1.1.Це Положення визначає порядок утворення резервного фонду бюджету Здолбунівської міської територіальної громади (далі – резервний фонд), напрями використання коштів резервного фонду, і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.
1.2.Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету Здолбунівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
1.3.Резервний фонд створюється за рішенням Здолбунівської міської ради і не може перевищувати 1 (одного) відсотка обсягу видатків загального фонду бюджету Здолбунівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період, однак дана вимога не застосовується в умовах воєнного стану та у разі здійснення згідно із законом заходів з часткової мобілізації.
1.4.Розмір резервного фонду встановлюється рішенням Здолбунівської міської ради про бюджет Здолбунівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період загальною сумою.
1.5.Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету Здолбунівської міської ради (далі – рішення).
2.Напрями та умови використання коштів з резервного фонду
2.1.Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:
2.1.1.заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціально-політичного характеру;
2.1.2.заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
2.1.3.інших непередбачених заходів, які можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Здолбунівської міської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту бюджету громади.
2
2.2.До непередбачених заходів, визначених у підпункті 2.1.3. пункту 2.1. цього Положення, не можуть бути віднесені:
обслуговування та погашення боргу місцевого самоврядування;
додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті громади;
капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків унаслідок надзвичайної ситуації;
надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Здолбунівською міською радою.
2.3.За рахунок коштів резервного фонду можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
2.4.Рішення про виділення коштів з резервного фонду приймається тільки в межах призначення на цю мету у бюджеті Здолбунівської міської територіальної громади на відповідний бюджетний період, і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
2.5.Кошти з резервного фонду виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.
Кошти із резервного фонду суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
3.Подання та розгляд звернень про виділення коштів
з резервного фонду бюджету Здолбунівської міської
територіальної громади
3.1.Звернення про виділення коштів з резервного фонду подаються підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до виконавчого комітету Здолбунівської міської ради.
3.2.У зверненні зазначається:
напрям використання коштів резервного фонду;
головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду (у разі необхідності);
обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду, в тому числі на умовах повернення;
підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету громади;
3
інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
3.3.До звернення обов'язково додаються:
розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;
перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та інших заходів;
інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів.
У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті 2.1.1. пункту 2.1. цього Положення, до звернення також обов'язково додаються:
акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
3.4.У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду на цілі, передбачені у пункті 2.3. цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.
3.5.Виконавчий комітет Здолбунівської міської ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші зацікавлені структурні підрозділи Здолбунівської міської ради.
У разі потреби виконавчий комітет Здолбунівської міської ради дає доручення щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:
відділу з питань містобудування, архітектури і цивільного захисту населення, відділу з питань комунального господарства, благоустрою та екології Здолбунівської міської ради та комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій – щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;
відділу з питань містобудування, архітектури і цивільного захисту населення Здолбунівської міської ради - щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду.
4
У разі коли термін виконання доручення не вказано, визначені органи у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради.
3.6. Фінансове управління Здолбунівської міської ради розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду і наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи та надсилає їх у тижневий термін відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради.
3.7. Відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 3.5. цього Положення, та пропозицій фінансового управління Здолбунівської міської ради, робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду, а також щодо оцінки наслідків у разі невиділення коштів на такі заходи з резервного фонду.
3.8.У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5. цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 3.2., 3.3. цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це Здолбунівському міському голові.
4.Підготовка та прийняття рішення про виділення
коштів з резервного фонду
4.1. Відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради є відповідальним за підготовку та подання проектів рішень виконавчого комітету про виділення коштів з резервного фонду.
У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду, відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради готує відповідний проект рішення виконавчого комітету Здолбунівської міської ради, в якому повинно бути визначено:
головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду;
напрям використання коштів з резервного фонду;
обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду;
умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.
4.2. Відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради погоджує проєкт рішення про виділення коштів з резервного фонду з фінансовим управлінням Здолбунівської міської ради і
5
подає його в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Здолбунівської міської ради.
У виняткових випадках (загроза життю людей, об'єктам економіки та територіям) проект рішення про виділення коштів з резервного фонду відділом економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради готується і подається на розгляд виконавчого комітету Здолбунівської міської ради на підставі прогнозних розрахунків головного розпорядника бюджетних коштів, якому передбачається виділення коштів з резервного фонду.
4.3.Виконавчий комітет Здолбунівської міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду виключно за наявності висновків відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансового управління Здолбунівської міської ради.
4.4.У разі потреби виконавчий комітет Здолбунівської міської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.
5.Виділення коштів з резервного фонду, ведення обліку та звітності
5.1.Після прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду:
5.1.1.головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради коди економічної класифікації видатків бюджету та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним розпорядженням;
5.1.2. Фінансове управління Здолбунівської міської ради під час визначення бюджетної програми з резервного фонду закріплює за нею код програмної та функціональної класифікації видатків і кредитування бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису бюджету.
5.2.Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.
5.3.Територіальний орган Державного казначейства після внесення змін до розпису бюджету здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду, територіальному органу Державного казначейства переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, або інших заходів, погодженого з відділом економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансовим управлінням Здолбунівської міської ради, а у разі потреби – відділом з питань містобудування, архітектури і цивільного захисту населення Здолбунівської міської ради.
5.4. Фінансове управління Здолбунівської міської ради веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного
6
фонду і щомісяця інформує виконавчий комітет Здолбунівської міської ради про витрачання коштів резервного фонду.
Територіальний орган Державного казначейства щокварталу не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, надає інформацію фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради щодо залишків коштів резервного фонду на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та бюджетних програм з резервного фонду бюджету, а головні розпорядники бюджетних коштів - пояснення про причини невикористання коштів резервного фонду.
За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) відділ економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради у разі необхідності готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Здолбунівської міської ради проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду.
5.5.Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду, подають до відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради звіт щодо використання коштів у відповідності з переліком робіт або інших заходів, погодженим відповідно до пункту 5.3. цього Положення, а у разі виділення коштів резервного фонду на умовах повернення - також інформацію про їх повернення до бюджету.
5.6.Територіальний орган Державного казначейства готує інформацію (звіт) про використання коштів з резервного фонду і подає фінансовому управлінню Здолбунівської міської ради не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.
5.7.Додатково кошти з резервного фонду для продовження робіт (заходів) можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду та подання до відділу економічного розвитку та регуляторної політики Здолбунівської міської ради та фінансового управління Здолбунівської міської ради звіту про їх цільове використання.
5.8.Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду, здійснюється в установленому законодавством порядку.
Секретар міської ради Валентина КАПІТУЛА