ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XIII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

15

Дата реєстрації:

23.07.2021

Проголосовано:

04.08.2021 11:11:15

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    22
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    4

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 15


У К Р А Ї Н А

Здолбунівська міська рада Рівненської області

восьме скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 від  04 серпня 2021 року                                                                                   №15

 

Про прийняття у комунальну власність територіальної

громади Здолбунівської міської ради Степанівської

загальноосвітньої школи І ступеня Здолбунівської

 районної  ради Рівненської області, перейменування її

та затвердження Статуту закладу в новій редакції

 

              

Керуючись  статтями 25, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  на підставі законів України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», рішення  Рівненської районної ради від 22 грудня 2020 року № 12 «Про початок реорганізації Березнівської, Гощанської, Здолбунівської, Корецької, Костопільської та  Острозької районних рад Рівненської області шляхом приєднання до Рівненської районної ради Рівненської області»,  від 20 травня 2021 року № 252 «Про внесення змін до рішення районної ради від 22 грудня 2020 року  №51 «Про передачу із спільної власності територіальних громад Рівненського району у комунальну власність територіальної громади Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області бюджетних установ (закладів освіти), розташованих на її території»  та  рішення Здолбунівської міської ради від 18 грудня 2020 року №27 «Про початок реорганізації сільських рад шляхом приєднання до Здолбунівської міської ради»,  міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Прийняти у комунальну власність територіальної громади Здолбунівської міської ради Степанівську загальноосвітню школу І ступеня із спільної власності територіальних громад Рівненського району Рівненської області.


 

 2.     Перейменувати Степанівську загальноосвітню школу І ступеня Здолбунівської районної ради Рівненської області у Степанівську початкову школу Здолбунівської міської ради Рівненської області.

3.      Затвердити Статут «Степанівської початкової школи Здолбунівської міської ради Рівненської області»  в новій редакції.

4.      Управлінню з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради Рівненської області здійснити реєстрацію Статуту в установленому порядку.

5.      Контроль за виконанням рішення покласти на комісію з питань освіти,  охорони здоров´я,  культури, спорту, соціального захисту, молодіжної політики,  законності,  регламенту, депутатської діяльності, етики та врегулювання конфлікту інтересів (голова  Висоцький Ю.О.), а  організацію виконання  на заступника міського  голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сосюка Ю.П.

 

 

 

 

 

Міський голова                                                              Владислав  СУХЛЯК  


 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  1. Степанівська початкова школа Здолбунівської міської ради Рівненської області є закладом освіти, що  належить до комунальної власності Здолбунівської міської ради Рівненської області і є правонаступником Степанівської загальноосвітньої школи І ступеня Здолбунівської районної ради Рівненської області і знаходиться у комунальній власності.

  2. Засновником закладу освіти є Здолбунівська міська рада Рівненської області. Уповноваженим органом засновника є управління з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради Рівненської області.

  3. Скорочена назва закладу освіти:  Степанівська початкова школа.

  4. Юридична адреса: Україна, 35720, Рівненська область, Здолбунівський район, село Степанівка, вулиця Лісова, будинок 3,  

  5. Степанівська початкова школа Здолбунівської міської ради Рівненської області є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, має печатку, штамп, ідентифікаційний код.


Заклад освіти є закладом загальної середньої освіти І ступеня та провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії. Заклад освіти забезпечує здобуття початкової освіти. Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж. Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються засновником.


  1. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової освіти дітьми, в тому числі з особливими освітніми потребами.

  2. Головними завданнями  є:




  • виховання громадянина України;

  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

  • розвиток особистості учня, його творчих здібностей та інтересів, природних позитивних нахилів, обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалюватися;

  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я учнів;

  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;

  • надання кваліфікованої допомоги в корекції недоліків розвитку дитини;

  • створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, розкриття ними природних нахилів, здіб­ностей і обдарованості.




  1. Заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту", „Про повну загальну середню освіту", іншими нормативними актами, власним Статутом.

  2. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

  3. Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:




  • безпечні умови освітньої діяльності;

  • дотримання державних стандартів освіти;

  • дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

  • дотримання фінансової дисципліни.




  1. У Степанівській початкова школа Здолбунівської міської ради Рівненської області визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене вивчення іноземних мов з першого класу та предметів природничого циклу.


У закладі можуть працювати гуртки художньо-естетичного, спортивного напрямку, ознайомлення з природою, дитячого театру, хореографії, логопедичний та ін., діяльність яких спрямована на розвиток логічного мислення, художнього та естетичного смаків, фізичних здібностей дитини.


  1. Автономія закладу освіти визначається його правом:




  • брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

  • проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

  • самостійно формувати освітню програму;

  • на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

  • планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

  • спільно з закладами вищої освіти проводити науково-дослідну, експе­риментальну, пошукову роботу, що не суперечить законо­давству України;

  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

  • на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаної територіальної громади, юридичних і фізичних осіб;

  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

  • розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

  • впроваджувати експериментальні програми;

  • самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

  • відповідного до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;

  • встановлювати власну символіку та атрибути;

  • користуватись пільгами, передбаченими державою;

  • брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

  • здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.




  1. Заклад освіти зобов’язаний:




  • реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

  • здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

  • задовільнять потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті початкової освіти;

  • за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

  • забезпечувати єдність навчання та виховання;

  • створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

  • проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;

  • забезпечувати відповідність рівня початкової освіти Державним стандартам початкової освіти;

  • охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

  • додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

  • забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту


встановленого зразка;


  • здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управлінням з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради.




  1. В Степанівській початковій школі Здолбунівської міської ради Рівненської області створюються і функціонують:




  • методичне об’єднання вчителів початкових класів;

  • інші у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавством.




  1. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його орга­нізації забезпечуються засновником і здійснюється сестрою медичною ФАПу с. Копитків.

  2. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.


 

II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

2.1.  Заклад освіти проводить свою діяльність на першому рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому порядку.

  1. Степанівська початкова школа Здолбунівської міської ради Рівненської області планує свою роботу самостійно відповідно до затвердженої стратегії розвитку, освітньої програми та річного плану закладу освіти, в яких відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку. Стратегія розвитку, освітня програма та річний план роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою.

  2. Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної складової.


У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи.


  1. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої роботи, що мають забезпечувати виконання Статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

  2. Заклад освіти здійснює освітній процес за очною формою здобуття освіти, при необхідності надається право і створюються умови для дистанційної форми здобуття освіти, екстернатної, сімейної та педагогічного патронажу.

  3. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти здійснюється за наказом керівника на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки відповідного зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). У разі потреби здобувач освіти може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учня до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

  4. В Степанівській початковій школі Здолбунівської міської ради Рівненської області, за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють, створені групи подовженого дня.


Зарахування до груп подовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом керівника закладу освіти на підставі заяви батьків (або осіб, які їх замінюють).


  1. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.


Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчу­ються 31 травня наступного року.


  1. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків передбачених законодавством України).

  2. В закладі освіти запроваджується графік канікул, трива­лість канікул протягом навчального року неповинна становити менш як 30 календарних днів.

  3. Тривалість уроків у закладі становить: у перших класах - 35 хвилин; у других - четвертих класах - 40 хвилин.

  4. Щоденна    кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на навчальний рік і затверджується керівником.


Крім різних форм обов'язкових занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заходи, спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх здібностей, нахилів та обдарувань.


  1. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визна­чаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахування індивідуальних особливостей учнів.

  2. У закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні.

  3. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводять­ся до відома учнів класним керівником.

  4. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти визначається інструкцією про переведення та випуск учнів закладів освіти систе­ми загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України.

  5. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили перший ступінь навчання, вимогам Державного стандарту початкової освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію у системі загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

  6. Учням, які закінчили початкову освіту видається свідоцтво досягнень, осо­бова справа.

  7. За успіхи у навчанні для учнів може бути встановлене моральне і матері­альне заохочення ( в межах коштів, передбачених на ці цілі).


 

ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГОПРОЦЕСУ

 

  1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є : здобувачі освіти (учні); педагогічні працівники; батьки здобувачів освіти; фізичні особи, які проводять освітню діяльність; інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.


Права і обов'язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чиним законодавством та цим Статутом.


  1. Здобувачі освіти мають право на:




  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;

  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний  вибір видів,  форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм;

  • навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

  • якісні освітні послуги;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

  • відзначення успіхів у своїй діяльності;




  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і  науково-технічної діяльності тощо;

  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

  • повагу людської гідності;

  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм  насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу, стала його свідком або вчинила булінг;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами відповідно до спеціальних законів;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з  особливими освітнім потребами та із соціально незахищених верств населення.


Здобувачі освіти зобов'язані:


  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану  за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для  початкового рівня освіти;

  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до  освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.


Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.


  1. Педагогічними працівниками закладу освіти можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну осві­ту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну ді­яльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан, здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки;


Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших пра­цівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України "Про повну загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

Педагогічні працівники мають право на :

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

  • педагогічну ініціативу;

  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною,




  • спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

  • підвищення кваліфікації;

  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

  • захист професійної честі та гідності;

  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

  • забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

  • безпечні і нешкідливі умови праці;

  • подовжену оплачувану відпустку;

  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.


Педагогічні працівники зобов’язані:


  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

  • дотримуватися педагогічної етики;

  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, інших шкідливих звичок;

  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).


Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та установчими документами закладу освіти.

Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та установчими документами закладу освіти.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

У закладі освіти обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз в п’ять років, відповідно до типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

  1. Батьки здобувачів освіти мають право:




  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачі освіти;




  • звертатися до органу управління з гуманітарних питань Здолбунівської міської ради;

  • обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти;

  • подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;


Батьки здобувачів освіти зобов’язані:


  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;




  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

  • сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу.

    1. Представники громадськості мають право:



  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі освіти;

  • сприяти покращанню матеріально-технічної бази, фінансовому за­безпеченню закладу освіти;

  • проводити консультації для педагогічних працівників;

  • брати участь в організації освітнього процесу.


Представники громадськості зобов'язані:


  • дотримуватися Статуту закладу освіти;

  • виконувати накази та розпорядження керівника закладу освіти:

  • захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;

  • пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю наркотиків, тютюну тощо.


 

ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

 

  1. Управління закладом освіти здійснюється його засновником Здолбунівською міською радою Рівненської області.


4.1.1. Права і обов’язки засновника закладу освіти:


  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує Статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

  • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;

  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством;

  • затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

  • забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

  • здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу;

  • реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.


Засновник або уповноважений ним орган не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

Засновник або уповноважений ним орган може делегувати окремі свої повноваження наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти.

4.1.2. Засновник закладу освіти зобов’язаний:


  • забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

  • забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.


4.2. Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює йото керівник.

Керівник закладу освіти несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

Керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

4.2.1. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:


  • організовує діяльність закладу освіти;

  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

  • забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу, у тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти;

  • розглядає заяви про випадки булінгу здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу;

  • повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу в закладі освіти;

  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.


4.3.  Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.

Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є керівник закладу загальної середньої освіти.

Педагогічна рада:


  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;

  • схвалює освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;

  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

  • приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти, освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом закладу освіти до її повноважень.


Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.

4.4.Громадське самоврядування в закладі освіти.

Громадське самоврядування це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти.

У закладі освіти можуть діяти:


  • органи самоврядування працівників закладу освіти;

  • органи батьківського самоврядування;

  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.


Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.

Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

4.5.Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

4.5.1.Наглядова (піклувальна) рада має право:


  • брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

  • вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

  • здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.


 

V. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

5.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

5.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному  веб-сайті закладу  відкритий доступ до такої інформації та документів:

  • Статут закладу освіти;

  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;

  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;

  • структуру та органи управління закладом освіти;

  • кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

  • освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

  • територію обслуговування, закріплену за закладом освіти;

  • фактичну кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

  • мову (мови) освітнього процесу;

  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

  • матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

  • результати моніторингу якості освіти;

  • річний звіт про діяльність закладу освіти;

  • правила прийому до закладу освіти;

  • умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

  • іншу інформацію, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.


5.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

6.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

6.2. Майно закладу освіти належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.

Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за до­тримання вимог та норм з їх охорони.

6.3. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.4. Для забезпечення освітнього процесу база зак­ладу освіти складається із навчальних кабінетів, логопедичного кабінету, кабінету психолога, а також спортивної, актової зали, бібліотеки, медичного, комп’ютерного кабінетів, їдальні, приміщення для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кімнати психологічного розвантаження тощо.

6.5. Заклад освіти має земельну ділянку, загальною площею 1,2907 га, де розміщуються спортивний та ігрові майданчики, зони відпочинку, господарські будівлі тощо.

6.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

6.7. Джерелами фінансування закладу освіти є:

  • кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом початкової освіти;

  • кошти, отримані за надання платних послуг;

  • доходи від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

  • благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

  • інші джерела, не заборонені законодавством. 


6.8. Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом. 

          6.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників закладу освіти, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

  1. Передбачається передача активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті їх ліквідації, злиття, поділу, приєднання та перетворення).


6.11. Заклад має право на придбання та оренду відповідного об­ладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.12. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти виз­начається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконаної влади, яким підпорядкований заклад освіти. Бухгалтерський облік в закладі освіти здійснюється самостійно.

6.13. Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до чинного законодавства.

6.14. Штатний розпис закладу освіти затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

 

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

  1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень, має право проводити міжнародний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

  2. Заклад освіти має право, відповідно до чинного законодавства, ук­ладати угоди про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

  3. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.


 

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

8.1.  Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється   з   метою   реалізації  єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

 8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством. 

8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

8.6.Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

8.7. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа:

  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу;

  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу.

  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.


 

IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

  1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає засновник.


Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєд­нання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновни­ком, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквіда­ційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

  1. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

  2. У випадку реорганізації, права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства, або визначених закладів освіти.


9.4. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

 

 

 

 ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                           рішенням Здолбунівської міської ради

                          Рівненської області

                                                      «____» ____________2021 № _____

                     Міський голова

________________Владислав СУХЛЯК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

      

Степанівської початкової школи

Здолбунівської міської ради

Рівненської області

 

 

 

 

 

 

 

Викладений в новій редакції

 

 

 

 

 

 

 

Здолбунів 2021